מגמת תיאטרון

מגמת  תיאטרון ואמנויות במה – 5 יחידות לימוד:

"לכל הילדים יש כישרון. מה שחשוב זה לגלותו" (צ'ארלי צ'פלין)

במגמת התיאטרון אנו תורמים לפיתוח עולמו התרבותי של התלמיד/ה ,יכולת הביטוי האישית, וחיזוק הדימוי העצמי. לימודי התאטרון מעודדים  יכולת עבודת צוות  ולצידה פיתוח יוזמה אישית, יצירתיות וחדשנות,. הלמידה  נעשית באווירה מאתגרת ותומכת המניבה מחזאות מקורית, בימוי, יצירת תלבושות ואביזרים, עיצוב תפאורה, עיצוב תאורה, תנועה, משחק ועוד…

 כל נער ונערה המגיעים למגמה יחוו עבודה מקצועית ויגיעו להישגים אישיים גבוהים ביותר תוך התנסות ותחושת העצמה וביטחון.

  •  הלימודים במגמת תאטרון מחברים בין לימוד עיוני ללימוד מעשי. האפשרות ללמוד בדרך חוויתית ולעסוק בשאלות ונושאים שהתלמידים בוחרים הופכת את הלמידה לרלוונטית ומגבירה את המעורבות האישית והאקטיבית של הלומד/ת.      
  • דרך קריאת המחזות והצפייה בהצגות – התלמידים זוכים לעסוק בסוגיות חברתיות, תרבותיות, אסתטיות ופילוסופיות רחבות, לדוגמה: מהות החיים ומשמעותם, תפקידה של האמנות בחברה, מאבק הפרט על חירותו וחיפוש זהות אישית ולאומית.
  • החקר נעשה  מתוך חיבור לעולמם האישי של התלמידים ומשלב עבודה עיונית ותוצר מעשי- הפקה.

 דרך הלמידה בתיאטרון היא קבוצתית במהותה ועל כן נוצרת העצמה של היחיד בתוך קבוצה.

הלימודים במגמה

במהלך שלוש השנים במגמה התלמידים לומדים: משחק, עבודה על מונולוגים, תנועה, דיקציה והגשת טקסט, מוזיקה וכתיבה, תולדות התיאטרון, ניתוח מחזות, משחק אישי, תיאטרון עברי, שייקספיר, תולדות הקומדיה, תולדות הטרגדיה, תיאטרון פיזי, תיאטרון סיפור, ניתוח הצגות, קריאת מחזות וניתוחם, סדנאות העשרה, שבאמצעותם פוגש/ת התלמיד/ה קשת רחבה של דמויות מתרבויות שונות ומתקופות שונות. באופן זה נחשפים התלמידים לדילמות ולקונפליקטים אנושיים מגוונים ויכולים לבחון באופן ביקורתי את עמדותיהם ביחס לסיטואציות אנושיות מורכבות.

התלמידים כותבים, מביימים, משחקים ומעצבים ולוקחים חלק בצוותים הטכניים.

 בתהליך הלמידה התלמידים/ות רוכשים מיומנויות כמו: חשיבה עצמאית, ביקורתית ויצירתית, שאילת שאלות, בניית טיעונים פרשניים מנומקים, יכולת התבטאות ועוד…

                                                         הפקות י ', י"א , י"ב :                                                       

 העבודה על ההפקות בכל שלושת השנים מזמנת לתלמידים/ות התמודדות מאתגרת עם עשייה יצירתית ועצמאית, המשלבת חקר בנושאים שמעניינים אותם והגעה לתוצר מקצועי ברמה גבוהה. בדרך הם רוכשים הרגלים חשובים, כגון: אחריות אישית וקבוצתית, עמידה ביעדים לפי לוח זמנים, התגברות על קשיים, פתרון קונפליקטים בין אישיים בדרך בוגרת, עבודה קשה ועוד.

לימודי התאטרון הם הרבה מעבר למבחן בגרות. הידע, המיומנויות וההרגלים שהתלמידים רוכשים בדרך, החוויות המרגשות וההתמודדות עם אתגרים יחד כקבוצה מציידים אותם במתנות חשובות להמשך חייהם, בכל דרך שיבחרו בה.

דרישות המגמה/ קריטריונים:

  ✓ נכונות להתחייב לעבודת צוות הדורשת שיתוף פעולה והשקעה של זמן  לחזרות מעבר לזמני השיעורים.

✓ על התלמיד/ה לגלות מוטיבציה, גישה חיובית ונכונות להתמסר לתהליך העבודה.

✓ השתתפות בסדנת מיון הכוללת התנסות בתרגילי משחק, משימה קבוצתית וראיון אישי.

✓ לאפשר לעצמכם לחוות הצלחה ובאמת להינות!

 

מגמת התיאטרון בית חינוך גליל מערבי – אנחנו מחכים לכם!

 

רכז המגמה: לירון נח

 

התחלת שיחה
רוצים לשאול שאלה?
היי , איך אפשר לעזור?