מעורבות חברתית,ייעוץ וחינוך חברתי

 

בית חינוך גליל מערבי הינו פורץ דרך בשילוב תכנית משרד החינוך ל"התפתחות אישית ומעורבות חברתית-קהילתית" בבית הספר, המתקיימת בכל השכבות. החל משכבות ז' ו-ח' בימי שיא, דרך שכבת ט' ושכבת י' אשר בהן נפגשות אחת לשבועיים קבוצות תלמידים בתוך מערכת השעות, כל אחת עם המורה המוביל/ה שלה, לפגישה של למידה, תכנון ועשייה למען הקהילה. עבור שכבות יא' ויב' התכנית משולבת לאורך שנת הלימודים סביב נושאי זיכרון השואה, יצירת קשרים ואירוח משפחות חללי בית הספר והנצחת הנופלים. 

בפני התלמידים שפע הצעות למעורבות אישית, כחלק מדרישות משרד החינוך לתעודת הבגרות, גם במסגרת מגמות הלימוד. 

אנו מעודדים את תלמידנו ומקדמים אותם לתעודת בגרות חברתית, עבור התלמידים המצטיינים בהתנדבות.

מטרות התוכנית:

  • לחנך לעשייה למען הקהילה דרך מגוון רחב של תחומים שבהם כל תלמיד/ה יוכל למצוא את מקומו.  
  • להכין את התלמידים להשתלבות בחברה הדמוקרטית הבוגרת- כאזרחים מעורבים פעילים וסולידריים, המוכנים לפעול למען שיפור איכות החיים במדינה.

העיקרון המנחה של תכנית המעורבות הוא בחירה אישית של תלמיד לפי התחום שבו הוא מתעניין וערכים החשובים לו, ומתן אפשרות לתכנון, עשייה וביצוע על פי תפיסת עולמו ועולמם של כלל הפעילים בקבוצה.

התוצאות נראות בשטח – קירות מקושטים ברחבי בית הספר כתהליך שנבנה עם התלמידים/ות, המורים/ות המלווים ואמן מנחה; סיוע לילדים בעלי צרכים מיוחדים בפרויקט "רצים ביחד", עיסוק בנושאים חברתיים, התייחסות לימים חשובים במהלך השנה (יום המאבק לאלימות נגד נשים, יום זכויות האדם ועוד), תרומה לאוכלוסיות מיוחדות כגון קשישים, מועדוניות וכד'.  גם בימי הקורונה, התלמידים שותפים לעשייה מרחוק עבור קשישים, חונכות, קהילת בית הספר, איכות הסביבה ועוד.

הוכח שהתנסויות במעורבות חברתית תורמות בכמה רבדים: ברובד הערכי חברתי, הן מחזקות את תחושת האכפתיות והשייכות לקהילה של הפרט. במקביל, ברובד האישי, הן מחזקות גורמי חוסן אישיים כגון תחושת מסוגלות אישית ומועילות חברתית.

התכנית מאפשרת לתלמידנו תרגום מעשי של ערכי נתינה ועזרה לזולת תוך יצירת מחויבות לצרכי הפרט והקהילה.

ליאור דואק

רכז מעורבות חברתית

doueklior@hityash.org

התחלת שיחה
רוצים לשאול שאלה?
היי , איך אפשר לעזור?